(0 33) 863 15 81 (0 33) 863 18 49
zso_lodygowice@poczta.onet.pl

Dziennik obozu naukowego w Grecji w ramach SKTK „Poszukiwacze Przygód” Velica 2017

Cel wyprawy – nauka, poszukiwanie przygód i… dobra zabawa

Dzień 6 – 28. 05 2017

Wycieczka do Aten

28 maja wstaliśmy już o 00.15 w nocy, żeby po chwili znaleźć się w autokarze jadącym do Aten.
Podróż, wcale nie była łatwa, w końcu to całe pięć godzin w autokarze! Na szczęście prawie każdemu udało się zasnąć. Około godziny siódmej dotarliśmy na miejsce i autokar zatrzymał się na placu Sindagma, gdzie obejrzeliśmy zmianę warty przed parlamentem. Następnie udaliśmy się spacerem przez Ogrody Narodowe w stronę starożytnego Stadionu Olimpijskiego. Po zrobieniu zdjęć i wysłuchaniu paru ciekawostek na temat stadionu wsiedliśmy z powrotem do autokaru i podjechaliśmy pod Akropol. Po otrzymaniu biletów weszliśmy przez Propyleje na legendarne wzgórze Akropol. Ścieżki – kiedyś idealnie proste dziś są marmurowymi głazami poukładanymi obok siebie co tworzy istny tor przeszkód. Pan przewodnik opowiedział nam o odbudowie Akropolu – kamienie używane dziś do rekonstrukcji nie mogą być w takim samym kolorze jak te używane w starożytności. Dzięki temu widzimy, które elementy są autentyczne. Na szczycie widzieliśmy dwie świątynie, które budowane były na podobieństwo kobiety i mężczyzny – jedna lekka, ozdobna a druga potężna i silna. Poniżej umiejscowiony był starożytny teatr muzyczny. Ze wzgórza rozpościerał się piękny widok na całe Ateny, słynny port morski Pireus i zatokę Sarońską. Przez cały dzień padał deszcz oraz wiał wiatr co w Atenach praktycznie się nie zdarza, ale mimo to wszyscy daliśmy radę. W drodze powrotnej również nie brakowało wrażeń- zatrzymaliśmy się w owianych sławą Termopilach, o których uczyliśmy się na lekcjach historii, a pan przewodnik opowiadał bardzo dużo o starożytności. Później przemierzając Grecję Centralną podziwialiśmy niezwykłe krajobrazy gór i wysp rozsianych na Morzu Egejskiem.
Ta wycieczka była bardzo pouczająca i myślę, że każdy z jej uczestników poleca wyjazd do Aten.